Zet de eerste stap naar een

sterkere organisatiecultuur!

met inzicht in de huidige en gewenste cultuur:

Meten = Weten

Het heeft heel veel inzicht en houvast gegeven in wat we te doen hadden als organisatie

Directeur                                    Kinderopvang organisatie

Cultuur heeft een keiharde impact op je bedrijfsresultaat!


De cultuur en de strategie van een organisatie horen elkaar te versterken.


Vaak wordt veel aandacht besteed aan het opstellen van de juiste strategie en de doorvertaling hiervan door de gehele organisatie. Veel minder vaak wordt gemeten wat de cultuur is van een organisatie en op welke manier deze de strategie versterkt dan wel beperkt.


En dat terwijl de uitdrukking ‘culture eats strategy for breakfast’ nog steeds vaak gehoord wordt. 


Door onderzoek te doen naar de cultuur, krijg je inzicht op welke manier de cultuur ontwikkeld kan worden.

Pas dan kun je gericht werken aan de cultuur. 

"Een cultuur die strategie tegenwerkt kost energie, geld en kansen"

Resultaten van het Cultuurwaarden onderzoek


  • Inzicht in de persoonlijke waarden van de medewerkers, hoe zij de huidige cultuur beleven en welke waarden zij belangrijk vinden voor de toekomst 
  • Inzicht in hoeverre medewerkers zich verbonden voelen en zichzelf kwijt kunnen in hun werkomgeving 
  • Inzicht in de sterktes van de organisatie waarop gebouwd kan worden 
  • Inzicht in het verlangen van de organisatie 
  • Inzicht in hoeverre de huidige populatie op één lijn zit met de cultuurverandering die strategisch nodig is 
  • Inzicht in waar te beginnen met de verandering bijv. het aantrekken van andere medewerkers of het veranderen van de aansturing, beloning, etc 
  • … en de mogelijkheid om na verloop van tijd te herhalen om de cultuur(verandering) te evalueren en verder te ontwikkelen